Samstag, 13. Februar 2016

Pazarlama yöntemi

İyi bir pazarlayıcı alıcının hissine hitap eder. O, alacağı şey ile hangi hisleri yaşayabileceği hissine alıcıyı soktuktan sonra kurguladığı büyük bir hayali satar. Bu ürünü aldıktan sonra böyle iyi olunur, şöyle iyi olunur diye vaatlerde bulunur. O, o ürünü almış ve deneyimlemiş kişileri örnek göstererek güven kurmaya çalışır. Bir de bu şahısların titılı var ise, onları örnek göstererek böyle akıllı kişilerin hata yapmayacağı hissini aşılamaya çalışırlar. Verilmek istenilen mesaj çok basittir: o ürünü satın alarak aptallar grubundan akıllılar grubuna dahil olunması gerektiği. Tüm üstü kapalı mesajlar bu doğrultudadır. Akıllı insan bu ürünü almak zorundadır mesajının yanında mutlu insanlar gösterilir. Bir gruba dahil olma mesajı verilir: akıllılar grubuna.

Oysa bu ürüne gerçek anlamda ihtiyacın olup olmadığı sorgulanmaz. Diğer, o ürüne leke düşürebilecek herhangi negatif söylemden kaçınılır. Satıcıların gizlediği başka bir konu ise, bu piramit sistemine dayalı bu tür satışın sadece piramidin en üst kesimindeki kişilere yaradığıdır. Diğer, piramidin altında olanlar üst kesimdekilere sadece pazar bulurlar. Alttakiler cüzi bir rakamla geçinmek zorunda kalırken, üstekilerin kazancı çığ gibi artar. Bazı kişilerin çok kazandığı doğrudur, bunlar belirtildiği gibi piramidin en üst kesiminde olanlardır. Onlar diğer insanların da aynı şansı tadabileceği hayalinden yararlanarak daha da zenginleşirler. Ve satıcılar da bu zenginleri örnek olarak kullanmasına kullanırlar ama önce davrananın fıratı geçtiğini de söylemezler. Son gelenler ilk önce davranmalarını değirmenine sadece şu taşırlar. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen