Sonntag, 11. Januar 2015

Hizmet kültürü

İhtiyacını başkası tarafından karşılanmasını kültür edinmiş bir halk çok az kişiyi "bilir kişi" ilan etmeye yarıyor ama tüm diger insanları da bağımlı kılıyor. Hizmet alanın kendisi deneyim yapmaya gerek kalmıyor, çünkü büyük bir çaba ile elde edebileceği sonucu çok ucuza veya bedavaya yaptırabiliyor. İşi görülmesine görülüyor ama kendini deneyim yapma açısından mahrum bırakıyor. Her kimse evinde hanımının sürekli yemek yaptığını bilen biri, yemek yapmayı öğrenmeyecektir. Ne kadar karşılıksız hizmet, hizmeti alan için yüzeysel iyi gözükse de o tek başına kalma cesaretini göstermeyecektir, çünkü o elinden birşey gelmiyor. Bu yüzden insanları kendi başının çaresine baktırmayı teşvik etmek için hizmet ücretini artırmak gerekir ki insanlar deneyim yapmak için bir neden olsun. Bütün sorun hizmetin bedava olacak kadar ucuz olması.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen